Motorshow Poznań marzec 2011

W dniach 18 do 20 marca 2011 w Poznaniu na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się druga już edycja MOTOR SHOW. Jest to największa tego typu  impreza motoryzacyjna w Polsce, a organizatorzy zadbali o jak najatrakcyjniejszą dla zwiedzających formułę.  Podobnie jak w zeszłym roku udaliśmy się tam całą ekipą NetCar.

Niektórzy z nas na terenie targów pojawili się już z samego rana, aby uniknąć czekania w długich kolejka do takich atrakcji jak jazda samochodem na trolejach (symulacja jazdy w poślizgu),  przejazd quadem po specjalnie przygotowanym torze czy zrobienia kilku okrążeń gokartem. Można było  również skorzystać z symulatora dachowania. Tych, którzy przyszli na umówioną godzinę12stą zniechęciły niestety oczekujące na wejście  tłumy. Pozostało tylko nacieszyć oczy.

Jedną z atrakcji wystawienniczych były auta, które trudno jest spotkać na naszych drogach. Do tych perełek należały  Maserati oraz karbonowe cudo o nazwie Cyrus wykonane na bazie samochodu Aston Martin DB9. Cyrus  został szczelnie otulony został „ubrankiem” z włókna węglowego o złocistym połysku. Oba auta stworzone przez bawarską fabrykę Mansory robiły niesamowite wrażenie.

W czasie Motor Show miały miejsce również polskie premiery takich modeli samochodów jak Audi A6, Lexus CT200h, Peugeot 508, Hyundai Genesis Coupe czy Toyota Verso-S.  Pojawił się również nowy Ford Focus.

Największe, kilkusetmetrowe stoiska przygotował Fiat Auto Poland oraz Kulczyk Tradex. W ciekawy sposób przedstawiono topowe modele tych marek. A multimedialna prezentacja VW Passata była nowatorska i jedyna w swoim rodzaju.

Naszą uwagę przyciągnął zielony, ekologiczny wystrój stoiska Toyoty. To jeden z producentów stawiający duży nacisk na rozwiązania przyjazne dla środowiska. Tym razem pokazano Priusa oraz Aurisa o napędzie hybrydowym.

Toyota cały czas pracuje nad stopniową elektryfikacją w swoich pojazdach. Nowy Prius Plug-in” oferuje  możliwość dużo łatwiejszego  i szybszego (90 minut) doładowania akumulatorów ze zwykłego gniazdka elektrycznego. Zastosowano dodatkową baterię, która może zmagazynować pięciokrotnie więcej energii w poprzedniej generacji auta. Ma wystarczyć na przejechanie dystansu 20 km ze stałą prędkością 100 km/h – więc jest to idealna opcja dla kierowców codziennie dojeżdżających do pracy, którzy stawiają na transport bez spalin. Średnie zużycie paliwa wynosić ma 2,6 l/100 km, emisja CO2 -59g /km. Tankowanie nie będzie potrzebne zbyt często – zasięg na jednym baku to 1000 km. Ceny priusa niestety studzą ekologiczne zapędy – najuboższa wersja Priusa obecnej generacji auta kosztuje powyżej 100 tys zł. Prius Plug- In ma się pojawić w 2012 roku.

Jedną z wielu ciekawostek targów było 2 osobowe miejskie autko włoskiej produkcji – Grecav Sonique DCI stworzone z myślą o młodzieży. Auto ma zaledwie kilka KM, automatyczną skrzynię biegów, silnik diesla, i ograniczoną do 45km/h prędkość maksymalną. Ma pojawić się w Polsce w 2013 roku, ale jak na auto dla 14-latka (zgodnie ze sloganem reklamowym producenta) cena może przyprawić o zawał.. Ma się kształtować bowiem w granicach minimum 50 tysięcy złotych.

Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyły się także motocykle, wśród których także zaprezentowały swoje nowości takie marki jak Ducati, Yamaha oraz BMW.

Zupełnie innego rodzaju atrakcję stanowiła zaprezentowana w osobnej hali przez Automobilklub Wielkopolski Wystawa Samochodów Zabytkowych i Legend PRL-u  gdzie można była obejrzeć kilkadziesiąt aut sprzed lat.

Tam przyciągnął naszą uwagę Ził 111– ogromna czarna luksusowa limuzyna w wersji kabrio, o długości przeszło 6m, napędzana 6 litrowym silnikiem V8.  Produkowana na przełomie 50/60 lat w ZSRR maszyna nawiązywała stylistyką  do amerykańskich Cadillaców i Packarda, wyposażona była w automatyczną  skrzynię biegów oraz skórzaną, jasną tapicerkę i uwaga-opony z białym paskiem – stanowiące przysłowiową kropkę nad „i”.

Oprócz samochodów swoje miejsce znalazły również zabytkowe motocykle i skutery-jak kultowa już Osa.

Podobnie jak w zeszłym roku – swoje miejsce w halach wystawowych znalazła również straż pożarna. Oprócz prezentacji wozów strażackich zadbano zarówno o tych najmłodszych jak i starszych odwiedzających. Konkursy, zabawy, możliwość sprawdzenia i przyswojenia podstawowej wiedzy na temat pomocy medycznej podczas wypadków drogowych i praktyki na specjalnie przygotowanych fantomach. Dzięki temu impreza nabrała również charakteru edukacyjnego dla całych rodzin.

Wielki dmuchany plac zabaw dla dzieci pozwalał wyszaleć się najmłodszym pociechom, a wielbiciele piłki nożnej mogli osobiście spotkać się z drużyną Warty Poznań. Prowadzony był również nabór do szkółki piłkarskiej , a na boisku ze sztuczną nawierzchnią chętni mieli szansę pograć z zawodnikami klubu. I to wszystko w cenie wejściówki…

Biorąc pod uwagę, że atrakcji było naprawdę sporo, cena biletu rodzinnego nie była wygórowana (10zł/osobę). Trzeba przyznać, że wystawę opuszczaliśmy pełni wrażeń i na Motor Show w przyszłym roku też nas nie zabraknie.

Pozdrawiamy 🙂
Ekipa NetCar

In illinois, which had hoped for up buy essays the answer to $400 million in race to the top funds, state leaders and education advocates are turning to outside funders

Dodaj komentarz