Opony Bridgestone DriveGuard – runflat czy nie?

Opony Bridgestone DriveGuard to najnowszy produkt koncernu wprowadzony na polski rynek wiosną 2017 roku. Podobnie jak inne opony w technologii runflat, Bridgestone Driveguard umożliwia kontynuowanie jazdy po utracie ciśnienia na dystansie ok.80km, z prędkością do 80 km/h. Zastosowanie opon Driveguard eliminuje więc podstawowe zagrożenie związane z ryzykiem utraty panowania nad pojazdem w sytuacji nagłej utraty ciśnienia w oponie. Opony posiadają oznaczenie RFT, podobnie jak inne opony typu runflat. Ale czy są takie same?

Różnice

W przeciwieństwie do dotychczas znanych opon typu Runflat, Bridgestone Driveguard można stosować w każdym samochodzie wyposażonym w system TPMS. To podstawowa i zasadnicza różnica.

Wynika to z faktu, że opony wyprodukowane są z użyciem innych materiałów i technologii, zachowując dzięki temu elastyczność zbliżoną do opon standardowych.

Dlaczego nie stosować Driveguard zamiast runflatów?

Pomimo podobnej funkcjonalności, nie rekomenduje się stosowania Bridgestone Driveguard w samochodach wyposażonych fabrycznie w opony RunFlat. Pojazdy fabrycznie obute w runflaty mają odpowiednio miękko zestrojone zawieszenie, dostosowane do dużo sztywniejszych opon niż standardowe. Montaż opon driveguard lub  tradycyjnych spowodować może mniej przewidywalne zachowanie samochodu szczególnie podczas szybkiej jazdy w zakrętach.

Podsumowanie

Opony Bridgestone Driveguard mają oznaczenie RFT – pamiętajcie jednak, że nie jest to alternatywa dla opon RunFlat, ale dla standardowych opon, dedykowana pojazdom wyposażonym w system kontroli ciśnienia w oponach (TPMS).

 

Pozdrawiam

Justyna, netcar.pl

Dodaj komentarz